.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرمای ماه رمضان کیلویی 9000 تومان

دبیر انجمن خرما از قیمت 9000 تومانی هر کیلوگرم خرما در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت منطقی برای هرکیلوگرم خرما در بازار مصرف 3500 تا 4000 تومان است و باید بر قیمت‌های غیرمنطقی که سود آن به جیب عده‌ایی دلال می‌رود نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.


علی اصغر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به اینکه خرمای عرضه شده در ماه رمضان امسال محصول ذخیره شده سال گذشته است قیمت آن باید با در نظر گرفتن حاشیه سود منطقی و هزینه‌های نگهداری و حمل و نقل تعیین شود اما برخی سودجویان و دلالان امروز بیش از 300 درصد سود از این بازار به جیب می زنند.


وی افزود: هرکیلوگرم خرما در فصل برداشت سال گذشته 1500 تا 2000 تومان خریداری شد و برای نگهداری آن کنون نهایتا کیلویی 100 تومان هزینه شده است در حالی قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم خرما به 5500 تا 6000 تومان رسیده است و کیلویی 9000 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.


دبیر انجمن خرما تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار خرما در کشور در اختیار عده ی معدودی قرار دارد و آن ها با نفوذ خود هر کاری که بخواهند می کنند می توان قیمت این محصول را با شناسایی آن ها کنترل کرد.


موسوی ادامه داد: در کشوری مانند انگلستان اگر تولید 25 درصد هر محصولی در اختیار یک تولیدکننده قرار داشته باشد باید آن تولیدکننده هر ماه گزارش کاملی از تولید، عرضه، قیمت و سود حاصل از فروش خود را به دولت ارائه دهد.


به گفته وی حداکثر قیمت منطقی برای هر کیلوگرم خرما در ماه رمضان 4000 تومان است و باید نظارت و کنترل بیشتری بر قیمت‌های غیر منطقی خرما در بازار صورت گیرد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.